آیا می خواهید کارهای تکراری را خودکار کنید و برای کارهای مهم تر در زمان صرفه جویی نمائید؟ اینجاست که Zapier وارد می شود. این ابزار اتوماسیون قوی، برنامه های مورد علاقه شما را به هم متصل و وظایف را خودکار می کند، گردش کار شما را ساده می کند و بهره وری را افزایش می دهد. در ادامه توضیحات همراه ما باشید تا شما را با دلیل استفاده از zapier و مراحل ثبت نام در Zapier آشنا کنیم.
زاپیر چیست؟
Zapier یک ابزار اتوماسیون قدرتمند مبتنی بر وب است که به شما فرصت می دهد گردش کار خود را ساده و برنامه های مختلف وب را به طور یکپارچه متصل کنید. با استفاده از این ابزار میتوانید کارهای تکراری را خودکار و برنامههای مختلف وب را بدون نیاز به برنامهنویسی یا تخصص فنی یکپارچه کنید. همچنین این ابزار به عنوان یک رابط بین چندین برنامه کاربردی عمل می کند. با زاپیر میتوانید Zap ایجاد کنید که هنگام دریافت سفارش جدید در دسترس میشود و اقداماتی مانند آپدیت صفحهگسترده موجودی و ارسال اعلان Slack را انجام میدهد. در نتیجه، لازم نیست هیچ داده ای را به صورت دستی وارد کنید. این تضمین می کند که داده های انتقال موجودی شما به طور مداوم به روز می شود.
zap چیست؟
یک “Zap” در زمینه زاپیر به یک گردش کار خودکار اشاره دارد که برنامه شما را به سایرین که یکپارچه سازی کرده اند متصل می کند. هر Zap از یک یا چند عمل تشکیل شده است. راهانداز آن میتواند اجرای یک یا چند عملکرد را در یک برنامه دیگر آغاز کند، که ممکن است شامل پیداکردن، ایجاد یا آپدیت دادهها در آن برنامه باشد. هنگامی که یک Zap را در دسترس می کنید، هر بار که رویدادی رخ می دهد، مراحل اقدام مشخص شده را اجرا می کند. این مکانیزم فرصت اتوماسیون یکپارچه بین برنامهها و سرویسهای مختلف وب، سادهسازی گردش کار و کاهش وظایف دستی را فراهم میکند.
مزایای استفاده از زاپیر
استفاده از Zapier مزایای متعددی را برای مشاغل به همراه دارد که برخی از آنها عبارت است از:
- کاهش زمان صرف شده برای کارهای تکراری: خودکارسازی گردش کار با Zapier می تواند زمان صرف شده برای کارهای روزمره را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و به شما این فرصت را می دهد تا بیشتر روی کارهای مهم تر وقت بگذارید.
- خودکار کردن لیست کارهای انجام شده: با استفاده از این ابزار لیست کارهای شخصی و تیمی را می توان خودکار کرد و اطمینان حاصل کرد که وظایف به سرعت و کارآمد و بدون دخالت دستی تکمیل می شوند.
- ارائه سرویسها بهتر به خریدار: با خودکارسازی گردش کار، می توانید سرویسها بهتری به مشتریان خود ارائه و پذیرش آنها را به دست آورید.
- خودکارسازی ارتباطات سفارش: این ابزار میتواند فرآیند برقراری ارتباط با وضعیت سفارش و جزئیات انجام سفارش را خودکار کند.
- سادهسازی مدیریت دادهها: زاپیر به شما کمک میکند تا اطمینان حاصل شود که دادههای جمعآوریشده از منابع مختلف بهطور دقیق به گیرندگان یا برنامههای مورد نظر ارسال میشوند، مدیریت کلی دادهها را بهبود میبخشد و خطاها را کاهش میدهد.
طریقه استفاده از زپیر
کارکردن با این ابزار کار سختی نیست و شما می توانید تنها در چند مرحله از آن برای خودکارسازی فعالیت های خود استفاده کنید.
1- یک حساب Zapier ایجاد کنید
برای ثبت نام در حساب کاربری، مراحل زیر را دنبال کنید:
- به وب وبسایت Zapier مراجعه کنید.
- روی دکمه “شروع رایگان” یا “ثبت نام” کلیک کنید.
- با استفاده از حساب گوگل، فیسبوک یا مایکروسافت ثبت نام خود را انجام دهید. شما همچنین می توانید با حساب پست الکترونیک نیز ثبت نام کنید.
- شما باید مراحل را طبق دستورالعمل های روی صفحه تکمیل کنید. سپس باید برنامه هایی را که استفاده می کنید انتخاب و روی دکمه End Setup کلیک نمائید.
- پس از آن، به داشبورد Zapier هدایت داده می شوید که در آنجا می توانید اولین Zap خود را ایجاد کنید.
2- تأسیس Zap
برای ایجاد Zap در حساب زاپیر خود مراحل زیر را دنبال کنید:
- وارد حساب کاربری خود در Zapier شوید.
- روی دکمه “+ Create Zap” از گوشه سمت چپ بالای داشبورد کلیک کنید.
- سپس به ویرایشگر Zap منتقل خواهید شد. با نام گذاری Zap خود شروع کنید. روی آیکون Edit کلیک که در آن عبارت “Untitled Zap” نوشته شده است. سپس نام Zap مورد نظر خود را وارد کنید.
3- تنظیم تریگر یا همان محرک
تریگر برنامه ای است که اتوماسیون را آغاز می کند.
- در کادر جستجوی App & Occasion، نام برنامه دلخواه خود را که میخواهید به عنوان محرک استفاده کنید را تایپ نمائید. سپس آن را از لیست انتخاب کنید.
- رویداد محرک خاصی را از لیست گزینه های موجود انتخاب و روی «ادامه» کلیک کنید.
- با کلیک روی Register to حساب خود را به برنامه راهانداز متصل کنید. سپس دستورات را دنبال کنید تا به Zapier اجازه دسترسی به حساب خود را بدهید. وقتی کارتان تمام شد روی «ادامه» کلیک کنید.
- با کلیک کردن روی “Take a look at set off”، تریگر را آزمایش کنید.
- پس از موفقیت آمیز بودن تست، روی «ادامه» کلیک کنید. سپس Zapier داده ها را از برنامه متصل دریافت می کند تا مطمئن شود که تریگر به درستی کار می کند.
4- برنامه Motion خود را پیکربندی کنید
- در کادر جستجوی App & Occasion، نام برنامه دلخواه خود را که میخواهید بهعنوان عمل استفاده کنید تایپ و آن را از لیست انتخاب کنید. به عنوان مثال، Mailchimp
- رویداد اقدام خاص را از لیست گزینه های موجود انتخاب و روی “ادامه” کلیک کنید.
- با کلیک کردن روی Register to حساب خود را به برنامه اقدام متصل کنید.
- با پیکربندی هر فیلد مورد نیاز، اقدام را تنظیم کنید. برای استفاده از دادههای برنامه تریگر، روی فیلد کلیک و دادههای مناسب را از گزینههای موجود انتخاب کنید. وقتی کارتان تمام شد روی «ادامه» کلیک نمائید.
- در نهایت با کلیک بر روی “تست و ادامه” اقدام را آزمایش کنید. Zapier این عمل را با استفاده از دادههای تست تریگر انجام میدهد. بررسی کنید که عملکرد در برنامه متصل با موفقیت انجام شده است.
سوالات متداول
این برنامه برای افرادی که می خواهند گردش کاری خود را کاهش دهند و چندین برنامه را به یکدیگر متصل کنند، مناسب می باشد.
بله، در هنگام استفاده از Zapier چندین محدودیت مختلف وجود دارد که عمدتاً بر اطمینان از عملکرد قابل باورمندی و کارآمد ادغامها متمرکز است. این محدودیتها می توانند بر نحوه تنظیم، آزمایش، شروع و اجرای زپیر تاثیرگذار باشند. Zapier مناسب چه کسانی است؟
آیا استفاده از زپیر محدودیت دارد؟
جمع بندی: زاپیر چیست؟ و چرا اهمیت دارد؟
زاپیر یک ابزار حرفه ای و مدرن است که به شما کمک می کند تا گردش کار خود را سادخ و چندین برنامه مختلف را برای اجرای سریع تر انها به یکدیگر متصل کنید. ما در این توضیحات شما را با مزایای زاپیر و همچنین نحوه استفاده از آن آشنا کردیم. امیدوارم این راهنمایی مورد پذیرش شما عزیزان قرار گرفته باشد.
منبع: dorik