بچۀ فامیل و ابزارهای هوش مصنوعی در یک ویژگی شباهت دارند: لج درآوردن! به آنها میگوییم فلان کار را نکنید؛ ولی دقیقاً همان کار را میکنند. البته هوش مصنوعی میتواند بچۀ سربهراهی باشد! به شرط اینکه پرامپتنویسی هوش مصنوعی را بهخوبی انجام دهید.
چطور؟ در این مقاله قرار است به شما کمک کنیم دستور خوبی بنویسید تا نتیجهٔ مناسبی از کار با هوش مصنوعی بگیرید.
منظور از پرامپت و پرامپتنویسی هوش مصنوعی چیست؟
پرامپت دستوری است که منظور شما را روشن و پوستکنده به هوش مصنوعی میرساند و به او میفهماند دقیقاً از او چه میخواهید. هرقدر این دستور جزئیات بیشتری داشته باشد، نتیجۀ بهتری خواهد داشت.
یک نمونه پرامپت در تصویر زیر میبینید:
ترجمه: یک متن کوتاه تخصصی دربارۀ سئوی تکنیکال بنویس. این متن در لینکدین منتشر میشود و مخاطبان هدف آن، کارشناسان سئو هستند. تعداد کلمات آن کمتر از ۴۰۰ و به زبان فارسی باشد.
به کل این فرایند، پرامپتنویسی هوش مصنوعی گفته میشود؛ یعنی نوشتن دستوری که به هوش مصنوعی بگوید چه چیزی نیاز داریم. برای اینکه به پرامپت بهتری برسید، چند پیشنهاد داریم:
- نمونه دستورات نوشتهشده را ببینید
- راهنما و توضیحات هر هوش مصنوعی را بخوانید
- به جان ابزار بیفتید! آنقدر با آن سروکله بزنید که بهترین راه برای نوشتن پرامپت را پیدا کنید
ولی چه دلیلی دارد که خودمان را درگیر یافتن بهترین پرامپتها کنیم؟ بیایید ببینیم.
چرا به پرامپت خوب نیاز داریم؟
اگر دادهها هوش مصنوعی را مثل دریا در نظر بگیریم، پرامپت ظرفی است که با کمک آن، از این دادهها برمیدارید. هرقدر جزئیات دستور بیشتر باشد، ظرفیت آن برای گرفتن خروجی باکیفیت، عمیق و تخصصی بالا میرود. در تصویر زیر، یک پرامپت خوب و یک نمونۀ غیرحرفهای را میبینید:
در پرامپت غیرحرفهای، ۲ کار همزمان و با جزئیات و دادهها کم از هوش مصنوعی خواستیم؛ ولی در نمونۀ اصولی، روی یک کار تمرکز کردیم و چیزی را که میخواستیم، با جزئیات بیشتری توضیح دادیم.
از طرف دیگر استفاده از دستورات ساده با دادهها و جزئیات کم وقت شما را هدر میدهد؛ چراکه توضیحاتی که شما دربارۀ خواسته و نیازتان به ابزار میدهید، راه را برای او مشخص میکند. وقتی دادهها کمتری به هوش مصنوعی دهید، این احتمال وجود دارد که از مسیر خارج شود و خروجیهایی آماده کند که به هیچ دردی نمیخورد.
با این تفاصیل، بهتر است با اصول پرامپتنویسی هوش مصنوعی آشنا باشید تا هم کیفیت خروجی بالا رود و هم وقت کمتری از شما گرفته شود. حالا وقت آن است ببینیم پرامپت خوب چه ساختاری دارد و بعد از آن به سراغ نمونه پرامپت برای تولید محتوا با هوش مصنوعی برویم.
ساختار پرامپت خوب برای هوش مصنوعی
پرامپتنویسی برای هر هوش مصنوعی، شکل متفاوتی دارد؛ پرامپت برای میدجورنی و تصویرسازها یک جور است و دستور Chat GPT جور دیگر.
برای میدجورنی، اول باید ساختار اصلی تصویر را شرح دهید. برای نمونه، باید بگویید: تصویری از برج آزادی تهران در یک صبح نیمه ابری بهاری. بعد جزئیات بیشتری از عکس موردنظر به آن دهید: خودروها در اطراف میدان حرکت میکنند، چند نفر در محوطۀ میدان راه میروند و جزئیاتی شبیه به این.
در قدم بعد، نوع عکس را برای میدجورنی توضیح دهید. یک عکس واقعی میخواهید یا یک تصویر انتزاعی که مثلاً در سال ۱۵۰۰ از این برج ثبت شده است؟ همۀ این دادهها را به ابزار بگویید. برای رسیدن به یک عکس واقعیتر، نوع دوربین و لنز آن، کادربندی، نورپردازی و… را هم توضیح دهید. بیایید مثال آن را ببینیم:
Create a sensible picture of Tehran’s Azadi Tower on a partly cloudy spring morning. Vehicles transfer across the sq. and a few individuals stroll across the sq.. This photograph was taken with the Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM lens. The lighting of the picture needs to be from the precise aspect of the picture
اگر نقاشی برج آزادی را میخواهید، سبک آن را معرفی و نمونههایی ارائه کنید. مثلاً بگویید: نقاشی رنگ روغن به سبک امپرسیونیسم با الهام از آثار کلود مونه؛ همینقدر دقیق!
Create an image of Tehran’s Azadi Tower on a partly cloudy spring morning. Vehicles transfer across the sq. and a few individuals stroll across the sq.. Design this photograph as an oil portray in impressionism type and impressed by the works of Claude Monet
خروجی هر ۲ دستور را در تصویر زیر ببینید:
ولی پرامپتنویسی هوش مصنوعی برای ابزارهایی مثل ChatGPT شکل دیگری دارد. اولین قدم برای رسیدن به یک دستور خوب، شروع کار با فعلهای امری است؛ مثلاً Write یا Clarify. البته این برای پرامپتهای انگلیسی است. اگر فارسی مینویسید، جمله را دستوری بنویسید. برای مثال بگویید: ایدههایی برای پست اینستاگرام بنویس.
بعد از آن دادهها بیشتری دربارۀ مخاطب هدف، صنعتی که در آن کار میکنید، لحن و تم محتوا، پیام و هدف از تولید محتوا به ابزار دهید.
مثلاً اگر متنی برای پست لینکدین میخواهید، همۀ این جزئیات را بگویید و در آخر، تعداد کلمات را هم اضافه کنید. حتی میتوانید ایدههایی برای نوشتن قلاب، CTA و… هم بگیرید. مثلاً نمونۀ زیر را ببینید:
ترجمه: یک متن برای پست اینستاگرام یک فروشگاه لوازم آرایشی به زبان فارسی بنویس و در آن، کالا بالم لب را معرفی کن. مخاطب هدف این صفحه، خانم های ۲۰ تا ۴۵ ساله هستند. لحن محتوا دوستانه و اعتمادساز باشد. این محتوا قرار است بهصورت یک پست اسلایدی در ۵ صفحه منتشر شود. در آخر هم یک CTA مناسب قرار بده.
در مجموع، نوشتن پرامپت خوب با رعایت ساختار زیر ممکن میشود:
درخواست خود را واضح بیان کنید و هدفی را که از این درخواست دارید، توضیح دهید؛ مثلاً ایدۀ نوشتن سناریوی ویدئو برای معرفی کالا.
وقتی دستورالعمل مشخصی به ابزار دهید، طبق همان عمل میکند تا به نتیجۀ موردنظر شما برسد؛ ولی اگر این چهارچوب را مشخص نکنید، کار با ابزار زمان خیلی بیشتری از شما میگیرد و در آخر، به خروجی باکیفیتی هم نمیرسید.
دستور را طوری توضیح دهید که هوش مصنوعی خود را در آن موقعیت ببیند. اینطوری خروجی کار به چیزی که میخواهید، نزدیکتر میشود. اگر با هوش مصنوعی تولید عکس کار میکنید، از جزئیات محیط بگویید. ولی برای کار با هوش مصنوعی متنی از نوع صنعت، مخاطب هدف و… صحبت کنید.
اگر قرار است هوش مصنوعی از وسیلۀ خاصی در کار خود استفاده کند (مثلاً لنز یا دوربین)، سبک مشخصی را به کار بگیرد (مثل رئال) یا متن را با ایدهگرفتن از یک نمونۀ خاص بنویسد، همۀ این دادهها را در پرامپت بنویسید.
سؤال دیگری که دربارۀ پرامپتها وجود دارد، طول آنها است. یک پرامپت باید چند کاراکتر یا کلمه باشد؟
جواب این سؤال هم به خود هوش مصنوعی بستگی دارد. مثلاً میدجورنی با پرامپتهای ۶۰ کلمهای هم خوب کار میکند؛ ولی پرامپت هوش مصنوعی دیگری مثل Secure Diffusion بهتر است زیر ۳۸۰ کاراکتر باشد تا خروجی بهتری ایجاد شود.
در مجموع، یک پرامپت نه باید آنقدر کوتاه باشد که هیچ جزئیاتی به هوش مصنوعی ندهد، نه آنقدر طولانی شود که آن را گیج کند. وقتی خودتان دستورهای بیشتری را تست کنید، بهتر متوجه میشوید که با چه تعداد کلمه، خروجی بهتری میگیرید.
اگر میخواهید پرامپتهای مختلف را روی ابزارهای گوناگون تست کنید، بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید. در ادامه این موارد را در بیشتر بررسی میکنیم.
۷ نکته برای پرامپتنویسی هوش مصنوعی
برای رسیدن به یک نتیجۀ خوب، در کنار پرامپت اصولی، باید رفتار با هوش مصنوعی را هم بدانید. در ادامه به ۷ نکته میپردازیم که به شما کمک میکند به بهترین خروجی برسید.
۱. بدانید هوش مصنوعی چه تواناییهایی دارد
از هوش مصنوعی انتظار معجزه نداشته باشید! قرار نیست ابزاری که برای تولید متن ساخته شده، پرامپت ساخت بنر تبلیغاتی یا تصویر از شما بگیرد و به آن عمل کند. نتیجهاش میشود چیزی که در تصویر زیر میبینید:
ترجمهٔ خطای Chat GPT: من یک ابزار تولید متن هستم! کار تولید عکس را از من نخواهید. بهجای آن، میتوانم در پیداکردن ایده به شما کمک کنم.
حتی اگر از همین ابزار کارهای خیلی پیچیدۀ متنی هم بخواهید، باز هم به نتیجه نمیرسید.
برای مثال، هرقدرهم که به پرامپتنویسی هوش مصنوعی مسلط باشید، باز هم نمیتوانید یک مقالۀ ۵۰۰۰ کلمهای تخصصی و عمیق برای یک موضوع خاص تحویل بگیرید.
پس قبل از شروع، توانایی و ظرفیت ابزار هوش مصنوعی را بشناسید تا بتوانید در همان چهارچوب، بهترین استفاده را از آن داشته باشید.
۲. مثل یک فرد با او صحبت کنید
با نیروی تازهکار تیم یا شرکت چطور حرف میزنید؟ همین شکل صحبتکردن را در تم پرامپت بیاورید. اگر با یک فرد تازهکار پیچیده و مبهم صحبت کنید، منظورتان را متوجه نمیشود و در آخر شما را به چیزی که میخواهید، نمیرساند.
به جای آن، سعی کنید با هوش مصنوعی ساده، روشن و همراه با جزئیات حرف بزنید. در آخر هم چیزی را که میخواهید، بگویید.
۳. از هوش مصنوعی نخواهید چند کار انجام دهد
قرار شد با هوش مصنوعی مثل یک نیروی تازهکار رفتار کنیم. پس انتظار نداشته باشید که چند کار را همزمان انجام دهد!
اگر میخواهید چند کار مختلف را با آن پیش ببرید، هر یک را بهصورت جداگانه و در تم پرامپت ارائه کنید تا دادهها موردنظر را آماده کند.
مثلاً اگر ۲ عکس با جزئیات متفاوت میخواهید، پرامپت هریک را بهطور جداگانه به هوش مصنوعیهایی مثل میدجورنی دهید تا خروجی را آماده کند.
۴. جزئیات صحنه و زمینه را جدی بگیرید
وقتی با هوش مصنوعی تولید محتوا ویدیویی یا تصویری کار میکنید، فقط به دادهها سوژۀ اصلی بسنده نکنید. اگر یک عکس واقعیتر میخواهید، دادهها صحنه را زمان پرامپتنویسی هوش مصنوعی ارائه کنید. وقتی این کار را انجام دهید، جزئیات خروجی برق از سرتان میپراند! یک چیزی مثل نتیجۀ زیر:
ترجمه: یک کمپینگ دنج در زیر آسمانی پر از ستاره در بیابان که کهکشان راه شیری بهوضوح قابلمشاهده است.
ولی اگر با هوش مصنوعی متنی مثل چت GPT کار میکنید، دربارۀ زمینۀ فعالیت و صنعت خود توضیح دهید. مثلاً بگویید در چه صنعتی کار میکنید، مخاطبان هدف چه کسانی هستند، از ویژگیهای کالا بگویید و…
رعایت این موارد، دید ابزار به موضوع را وسیعتر میکند. همچنین خروجی کار تخصصیتر و عمیقتر خواهد بود.
۵. به هوش مصنوعی هویت دهید
اگر میخواهید به بار تخصصی و علمی خروجیهای هوش مصنوعی اضافه کنید، به آنها هویت دهید.
مثلاً اگر متنی با موضوع «کاربردهای هوش مصنوعی در تبلیغات محتوایی» و برای انتشار در لینکدین میخواهید، مثل نمونۀ زیر عمل کنید:
As a content material marketer with 10 years of expertise,write an experience-based tutorial put up about product description. This put up is revealed on LinkedIn and its viewers is content material advertising specialists
ترجمه: مثل یک بازاریاب محتوایی با ۱۰ سال تجربه، یک پست آموزشی تجربهمحور دربارۀ کالانویسی در وبسایت بنویس. این پست در لینکدین منتشر میشود و مخاطبان آن، کارشناسان تبلیغات محتوایی هستند.
این کار برای بقیۀ هوش مصنوعیها هم قابلانجام است. مثلاً از میدجورنی بخواهید خودش را جای یک نقاش بزرگ تصور کند و آثاری شبیه به او خلق کند.
مثال بالا یک نمونهٔ ساده بود. اجازه دهید یک نمونهٔ کاملتر هم بررسی کنیم که با کمک آن، هوش مصنوعی را برای تبلیغنویسی حرفهای آماده میکنیم.
You’re a extremely expert copywriter with a robust background in persuasive writing, conversion optimization, and advertising strategies. You craft compelling copy that appeals to the audience’s feelings and desires, persuading them to take motion or make a purchase order. You perceive the significance of AIDA (Consideration, Curiosity, Need, and Motion) and different confirmed copywriting formulation, and seamlessly incorporate them into your writing. You may have a knack for creating attention-grabbing headlines, charming leads, and persuasive calls to motion. You might be well-versed in client psychology and use this data to craft messages that resonate with the audience. Develop a Google Adverts headline for a copywriting course concentrating on advertising professionals seeking to sharpen their expertise
اول به او میگوییم که هویت او چیست و با چه تکنیکهایی آشناست. پس از آن هم دربارهٔ این مسئله صحبت میکنیم که چه مهارتهایی دارد و چه چیزهایی را درک میکند. در آخر هم که از او میخواهیم هدلاین خوبی برای تبلیغات در گوگل بنویسد.
۶. از نمونههای آماده استفاده کنید تا به پرامپت خود برسید
صحبت و رفتار با هر هوش مصنوعی قلق خاص خود را دارد. برای اینکه به بهترین ساختار برای پرامپتنویسی هوش مصنوعی برسید، سعی کنید نمونههای آماده را تست کنید و خروجی بگیرید. کمکم در آنها دست ببرید و تغییراتی ایجاد کنید. بعد از هر تغییر، کیفیت خروجیهای مختلف را بررسی کنید تا در نهایت، به بهترین پرامپتها برسید.
نکته: هربار فقط یک تغییر در پرامپت ایجاد کنید تا بتوانید تفاوت خروجیها را بهتر بررسی و مقایسه کنید.
بیایید یک نمونه هم ببینیم. در تصویر سمت راست، ما از یک پرامپت ساده استفاده کردیم که یک تصویر گرافیکی به ما دهد و موشکی بهسمت ماه حرکت کند؛ ولی در تصویر سمت چپ، ما اشاره کردیم به سبک ونگوگ تصویر را آماده کن!
یک مقایسهٔ دیگر هم بین ۲ پرامپت ساده برای هفتسین هم انجام دادیم که نتیجهٔ هرکدام را در تصویر زیر میبینید؛ بازی با پرامپت تا رسیدن به تصویر (متن یا ویدئو) موردنظر میتواند تا مدتها طول بکشد!
۷. محدودیتها را مشخص کنید
در کنار همۀ جزئیاتی که به هوش مصنوعی میدهید، محدودیتها را هم مشخص کنید. مثلاً بگویید:
- ۱۰ ایده برای تولید محتوای اینستاگرام
- ۵ ایده برای تبلیغنویسی
- ۵۰ کلمۀ کلیدی در حوزۀ هوش مصنوعی
- کپشن ۲۰۰ کلمهای
- تصویری از ۲ کودک
معمولاً ابزارهای هوش مصنوعی به این محدودیتها احترام میگذارند و خروجی را متناسب با نیاز شما آماده میکنند.
تا اینجا هر نکتهای که برای پرامپتنویسی هوش مصنوعی نیاز بود، بررسی کردیم. حالا بیایید چند مثال با هم ببینیم تا دقیقتر متوجه شکل و شیوۀ پرامپتنویسی شوید.
نکتهٔ مهم: اگر به خروجیها در عکسها نگاه کنید، مقداری با خواسته و انتظارات ما فاصله دارند. ما به یک دلیل سراغ چکشکاری نرفتیم تا به اینجا برسیم که اگر با پرامپت بازی نکنید، خروجی اول ممکن است حاوی اشکال باشد.
۱۵ نمونه پرامپت برای ChatGPT
در جدول زیر، ۱۵ نمونۀ مختلف برای پرامپتنویسی هوش مصنوعی متنی ذکر کردیم. شما میتوانید هر یک را امتحان و بر اساس خروجی حاصل و چیزی که در نظر دارید، تغییراتی در دستورات ایجاد کنید.
پرامپت | ترجمه | هدف |
As a content material professional with 5 years of expertise, write a weblog put up on the subject of content material creation with synthetic intelligence. This content material needs to be about 1000 phrases. The key phrase of this weblog is content material creation with synthetic intelligence and repeat it 10 occasions within the textual content. The weblog put up ought to embody an introduction, foremost physique, and conclusion. The conclusion ought to invite readers to go away a remark. The primary physique needs to be cut up into at the very least 4 totally different subsections |
بهعنوان کارشناس محتوا با تجربۀ ۵ سال یک پست بلاگ با موضوع تولید محتوا با هوش مصنوعی بنویس. این توضیحات حدود ۱۰۰۰ کلمه داشته باشد. کلمۀ کلیدی این بلاگ، تولید محتوا با هوش مصنوعی است و آن را ۱۰ بار در متن تکرار کن. پست بلاگ باید شامل مقدمه، بدنه و جمعبندی باشد. در جمعبندی باید خوانندهها را به گذاشتن کامنت دعوت کرد و بدنه باید ۴ بخش متفاوت داشته باشد.
|
نوشتن محتوای بلاگ |
Do key phrase analysis for the key phrase saffron export and extract 50 outcomes and organize them multi functional desk |
برای کلمۀ کلیدی صادرات زعفران کیورد ریسرچ انجام بده و ۵۰ نتیجه استخراج و همه را همراه با میزان جستوجو و اینتنت در یک جدول مرتب کن. | تحقیق کلمات کلیدی برای سئو و تولید محتوا |
Write 15 concepts for an Instagram web page with the subject of promoting cell equipment. The viewers of this web page is usually younger individuals. So hold the tone honest. Prepare these concepts in a desk; In order that these concepts are revealed inside a month | ۱۵ ایده برای یک پیج اینستاگرامی با موضوع معامله لوازم جانبی موبایل بنویس. مخاطبان این صفحه بیشتر جوانها هستند؛ پس لحن صمیمانه را رعایت کن. این ایدهها را در یک جدول مرتب کن؛ طوری که این موارد در طول یک ماه منتشر شوند. | ایده برای استوری با هدف تولید محتوا در اینستاگرام |
Put together a content material calendar containing 30 matters for a private LinkedIn web page that’s lively within the area of content material advertising. Every challenge is scheduled to be launched in sooner or later. Prepare all matters in a desk with publication date |
برای یک صفحۀ لینکدین شخصی که در حوزۀ تبلیغات محتوایی فعالیت دارد، تقویم محتوایی شامل ۳۰ موضوع آماده کن. هر موضوع قرار است در یک روز منتشر شود. همۀ موضوعات را به همراه تاریخ انتشار در یک جدول مرتب کن. | تدوین تقویم محتوا |
Write a 500-word content material for Nikon digicam product web page. In it, point out the principle options of the product and write some causes for purchasing this digicam |
برای صفحهٔ کالا دوربین عکاسی نیکون یک محتوای ۵۰۰ کلمهای بنویس. در آن، ویژگیهای اصلی کالا را ذکر کن و چند دلیل برای خرید این دوربین بنویس. | کالانویسی |
Write 7 concepts for copywriting banner adverts for a {hardware} gross sales website. The aim of those banners is to draw the viewers’s consideration, click on on the banner and direct the consumer to the specified website |
۷ ایده برای متن تبلیغات بنری یک وبسایت معامله آهن آلات بنویس. هدف از این بنرها، جلب توجه مخاطب، کلیک روی بنر و هدایت کاربر به وبسایت موردنظر است. | تبلیغنویسی (کپی رایتینگ) |
Write a 3-month motion plan for the Instagram exercise of a house enterprise within the area of promoting truffles and cookies. The aim of this program is to extend followers and extra gross sales | برای فعالیت اینستاگرامی یک کسبوکار خانگی در حوزۀ معامله کیک و کوکی یک اکشن پلن ۳ ماهه بنویس. هدف از این برنامه، افزایش فالوور و معامله بیشتر است. | استراتژی و اکشنپلن |
Write 5 concepts to implement an promoting marketing campaign for a enterprise within the stone area. The aim of this marketing campaign is to extend model consciousness. This marketing campaign will probably be applied digitally and environmentally | برای اجرای کمپین تبلیغاتی یک کسبوکار در حوزۀ سنگ، ۵ ایده بنویس. هدف از اجرای این کمپین، افزایش آگاهی از برند است. این کمپین به صورت دیجیتال و محیطی اجرا خواهد شد. | کمپین تبلیغاتی |
Write 15 sensible inquiries to develop the persona of the viewers of a enterprise lively within the area of houseplant gross sales. The solutions to those questions ought to create the persona of the viewers |
برای تدوین پرسونای مخاطب یک کسبوکار در دسترس در حوزۀ معامله گیاهان آپارتمانی ۱۵ سؤال کاربردی بنویس. پاسخ این سؤالات باید پرسونای مخاطب را ایجاد کند. | پرسونای مخاطب |
Think about your self as a content material professional with 3 years of expertise within the area of promoting and rewrite this text with deep and experiential information. Comply with the writing and modifying suggestions |
بهعنوان کارشناس محتوا با تجربۀ ۳ ساله در حوزۀ مارکتینگ، این توضیحات را با دانش عمیق و تجربی بازنویسی کن. نکات نگارشی و ویراستاری را هم رعایت کن. | ویراستاری و بازنویسی متون |
Write a script for a 15-minute podcast on advertising for Gen Z. This podcast has one speaker and is geared toward advertising managers |
برای یک پادکست ۱۵ دقیقهای با موضوع تبلیغات برای نسل زد یک سناریو بنویس. این پادکست یک گوینده دارد و مخاطب هدف آن، مدیران تبلیغات هستند. | سناریونویسی برای پادکست |
Write 10 concepts for SMS promoting of a clothes model. These messages are despatched on the event of Black Friday. The viewers of those messages are individuals who wish to put on formal type like fits |
۱۰ ایده برای تبلیغات پیامکی یک برند پوشاک بنویس. این پیامها به مناسبت بلک فرایدی ارسال میشوند. مخاطب این پیامها، افرادی هستند که به پوشیدن استایل رسمی مثل کت و شلوار علاقه دارند. | ایده برای تبلیغات پیامکی |
Write 5 concepts for the textual content on the honey packaging. This textual content is meant to elucidate the properties and dietary worth of thyme honey |
۵ ایده برای متن روی بستهبندی عسل بنویس. این متن قرار است ویژگیها و ارزش غذایی عسل آویشن را توضیح دهد. | متن بستهبندی کالا |
Recommend 30 totally different matters for the content material creation of an internet store within the area of residence equipment |
برای تولید محتوای وبسایت یک آنلاینشاپ در حوزۀ اکسسوری منزل ۳۰ موضوع مختلف پیشنهاد بده. | ایدهپردازی موضوع وبلاگ |
Write a situation for a 30-second video. The topic of the video is the introduction of the foreign currency trading course. Put a catchy hook initially of the video and a name to motion on the finish |
برای یک ویدئوی ۳۰ ثانیهای سناریو بنویس. موضوع ویدئو، معرفی دورۀ آموزشی ترید در فارکس است. در ابتدای ویدئو یک قلاب جذاب و در پایان آن، فراخوانی به اقدام مناسب قرار بده. | سناریونویسی برای ویدئو |
نکته: شما میتوانید پرامپت را انگلیسی بگیرید و از هوش مصنوعی بخواهید خروجی را به زبان فارسی یا سایر زبانها آماده کند؛ مثل نمونهای که در تصویر زیر میبینید (پرامپت ایده برای آنلاینشاپ اکسسوری منزل).
برویم سراغ هوش مصنوعی محبوب تولیدکنندههای محتوای بصری؟
۵ نمونه پرامپت برای میدجورنی
اگر دوست دارید با میدجورنی عکسهای جذاب و خلاقانه درست کنید، این ۵ نمونه را در سبکهای مختلف تصویری امتحان کنید:
پرامپت | ترجمه |
A picture of a close-up of a burnt brown eye displaying unhappiness and tears. This picture was captured with the Nikon AF-S 105mm f/2.8G ED IF VR Micro | تصویری از نمای نزدیک چشمی به رنگ قهوهای سوخته که احساس غم و اندوه به همراه اشک در آن دیده میشود. این تصویر با Nikon AF-S 105mm f/2.8G ED IF VR Micro ثبت شده است. |
Make a hyper life like black pencil drawing of a mom holding her child and taking a look at him with a smile. This picture is impressed by the works of Chuck Clooney | نقاشی سیاه قلم به سبک هایپر رئالیسم بساز از مادری که نوزاد خود را در آغوش گرفته و با لبخند به او نگاه میکند. این تصویر با الهام از آثار چاک کلونی باشد. |
Create a fantasy image of 4 pleased potatoes with large spherical eyes and thin legs and arms. Take note of particulars to make this photograph | تصویری فانتزی از ۴ سیب زمینی خوشحال بساز که چشمان گرد بزرگ و دست و پای لاغر دارند. برای ساخت این عکس، به جزئیات دقت کن. |
Create a graffiti picture of the Hulk on the wall of an previous neighborhood, painted with meticulous element and masterful acrylic spray paint by Yuji Shinkawa | تصویری گرافیتی از هالک روی دیوار یک محلۀ قدیمی بساز که با دقت و جزئیات فراوان و رنگ اسپری اکریلیک استادانه توسط یوجی شینکاوا کشیده شده است. |
Create a sensible portrait of a fisherman on a lovely Amazon River seaside at sundown with bent palm timber. Fishing gear and a small boat could be seen on the seaside | تصویری به سبک رئال از یک مرد ماهیگیر در ساحل زیبا رودخانۀ آمازون در غروب آفتاب با درختان نخل خم شده بساز. وسایل ماهیگیری و یک قایق کوچک در ساحل دیده میشود. |
نکته: شما میتوانید از این پرامپتها برای سایر هوش مصنوعیها مثل دال-ای هم استفاده کنید و نتیجهٔ خوبی بگیرید. حتی پیشنهاد میکنیم خروجی چند هوش مصنوعی را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدامیک به آنچه شما میخواهید، نزدیکتر است.
ما پرامپت سیبزمینی را هم به دال-ای و هم میدجورنی دادیم و خروجی آن را در تصویر زیر میبینید:
در آخر هم نوبت پرامپت برای ایدههای تولید محتوای ویدیویی شماست!
۲ نمونه پرامپت برای هوش مصنوعی تولید محتوای ویدیویی
حالا بیایید ۲ نمونه پرامپت را که برای ساخت محتوای ویدیویی کاربرد دارد، بررسی کنیم. شما میتوانید متناسب با نیاز خود، این پرامپتها را تغییر دهید تا به خروجی موردنظر برسید.
مورد اول، برای معرفی کالا مناسب است:
Create a 30-second product introduction video of (product identify). This product has options like (describe the product). We wish this video to encourage the viewers to position an order. This video is meant for Iranian audiences. So design the kind of clothes and look of individuals accordingly. Additionally present a recommended soundtrack
ترجمه: یک ویدیو معرفی کالا ۳۰ ثانیهای از کالا (نام کالا) بساز. این کالا دارای ویژگیهایی مثل (کالا را توصیف کنید) است. میخواهیم این ویدئو مخاطبان را به ثبت سفارش ترغیب کند. این ویدئو قرار است برای مخاطبان ایرانی استفاده شود. پس نوع پوشش و ظاهر افراد را متناسب با آن طراحی کن. یک موسیقی متن پیشنهادی هم ارائه کن.
مورد دوم نمونهای است که میتواند برای انتقال حس خوب مشتریان از مصرف کالا مفید باشد. این کار در فرایند برندسازی کمک بزرگی به کسبوکارها میکند. پرامپت را ببینید:
A 20-second video consisting of 4 elements. In every part, a buyer is utilizing the product (product identify). This video is meant for use to indicate buyer satisfaction. So individuals’s faces needs to be pleased and happy with shopping for and utilizing the product
ترجمه: یک ویدئوی ۲۰ ثانیهای که از ۴ بخش تشکیل شده است. در هر بخش، یک خریدار در حال استفاده از کالا (نام کالا) است. این ویدئو قرار است برای نمایش پذیرش خریدار استفاده شود. پس چهره افراد شاد و خوشحال باشد و از خرید و استفاده از کالا راضی باشند.
دستور مشخص = خروجی خوب
چه محتوایی نیاز دارید؟ متن، عکس یا ویدئو؟ حالا میتوانید تقریباً هر محتوایی را با هوش مصنوعی بسازید. فقط باید با اصول پرامپتنویسی هوش مصنوعی آشنا باشید و دستورهای مختلف را روی ابزارهای گوناگون تست کنید.
پیشنهاد میکنیم همین حالا سرغ امتحانکردن پرامپتها بروید و اگر سؤالی داشتید، در بخش نظرات بپرسید تا شما را راهنمایی کنیم.